manonwaterreus

teamcoach

Mijn klanten

Klanten die bij mij aankloppen zijn opdrachtgevers die hun organisatie laten coachen tijdens veranderprocessen. Vaak is er sprake van organisatiegroei en een verschuiving van verantwoordelijkheden en rollen. Managers willen medewerkers laten functioneren in een veranderd werkklimaat, ze nieuwe waarden en overlegvormen aanleren. Daarnaast hebben ze zelf behoefte aan een klankbord en willen ze een frisse managementstijl ontwikkelen. Hiervoor bestaat voldoende ruimte in een bedrijfscoaching traject. Coachvragen komen voort uit teams met een specifieke taakstelling, afdelingen in mammoetbedrijven of juist het MKB die:

- Nieuwe samenwerking willen creŽren door een veranderde taakstelling
- Als afdeling intern onzichtbaar zijn en zich beter willen leren profileren
- De onderlinge communicatie en organisatie willen verbeteren
- Nieuwe rollen en verantwoordelijkheden willen exploreren

Aanleidingen kunnen zijn:

Quotes
“Ik had niet gedacht dat het een gesprek over teamrollen voldoende zou zijn om de switch te maken. Het is lange tijd kantje boord geweest voor ons team. We kunnen nu veel beter zien welke rol ons team heeft in het bedrijf. Het is duidelijk dat met veranderingen in de taken, de  verantwoordelijkheden verschuiven. We willen daar in het vervolg op blijven letten.”

“In ons bedrijf praat je niet over dit soort zaken (conflicten red.) en ik was ook bang dat het zou escaleren met die coaching. Het is me alles meegevallen. Ik geloof dat ik me nu beter kan ontspannen en makkelijker zelf de mogelijkheid aangrijp om in het werkoverleg onderwerpen als sfeer, hoe gaan we met elkaar om aan te snijden.”

“Ik heb mezelf leren kennen door deze coaching. De feedback die ik hoorde op mijn ‘kwaliteiten’ heeft me versteld doen staan, ik dacht niet dat ik ze in me had. En dat van anderen te horen is super.”